Kłopoty na Czerwonej Planecie

Agencja NASA bada przyczyny i możliwości usunięcia krótkiego spięcia w systemie elektrycznym marsjańskiego łazika Curiosity, który z tego powodu został czasowo unieruchomiony - poinformowano we wtorek w centrum sterującym w Pasadenie (Kalifornia).

Awarię odkryto podczas ub. weekendu kiedy łazik próbował przenieść do zainstalowanego w jego wnętrzu mini-laboratorium próbki skały z wydrążonego w niej otworu.

Krótkie spięcie unieruchomiło kluczowy podczas badań zautomatyzowany wysięgnik łazika. Inżynierowie NASA badają problem i sposoby jego usunięcia. Oczekuje się że może to potrwać kilka dni.

Łazik Curiosty wylądował w kraterze Gale na Marsie w sierpniu 2012 r. W trakcie prowadzonych od tego czasu badań Czerwonej Planety odkrył m. in. ślady erozji wodnej i geologiczne pozostałości środowiska, w którym mogły istnieć prymitywne mikroorganizmy.

TAGI| KOSMOS, NAUKA, USA

• inż
    04.03.2015 09:28
    Wspomniane w artykule "krótkie spięcie" (ang. short circuit), to po polsku "zwarcie".

Dziennikarze PAP, uczcie się!
  • Tatrzański