Kampania na rzecz segregowania plastikowych odpadów

PAP |

publikacja 03.08.2011 07:10

W kilkunastu miastach Polski ruszyła kampania na rzecz segregowania plastikowych odpadów. To już jej czwarta edycja. Akcja ma zwrócić uwagę na problem nieefektywnej gospodarki odpadami.

Kampania na rzecz segregowania plastikowych odpadów Dominic's pics / CC 2.0 Akcja ma zwrócić uwagę na problem nieefektywnej gospodarki odpadami

Organizatorem kampanii jest fundacji PlasticsEurope, która skupia największych producentów tworzyw sztucznych w UE.

Według GUS z odpadów komunalnych odzyskuje się w Polsce jedynie 7 proc. odpadów z tworzyw sztucznych. Ogromna liczba odpadów trafia na wysypiska.

"Selektywna zbiórka odpadów to pierwszy krok prowadzący do zmniejszania ilości składowanych odpadów. (...) Każdy plastikowy odpad ma wartość - jest cenny z ekologicznego oraz ekonomicznego punktu widzenia" - mówi menedżer ds. komunikacji fundacji PlasticsEurope Polska Anna Kozera-Szałkowska.

Ze wstępnych danych fundacji PlasticsEurope, wynika, że w Polsce od kilku lat rośnie liczba odpadów z tworzyw sztucznych poddawanych recyklingowi, obecnie około 20 proc. Natomiast ponad 70 proc. odpadów trafia wciąż na wysypisko. Te wyniki plasują nas na 20 miejscu w Europie.

"Daleko nam do takich państw, jak Szwajcaria, Niemcy, Dania, Szwecja, Austria czy Belgia, gdzie odzysk zużytych tworzyw sztucznych jest większy niż 90 proc." - powiedział PAP dyrektor Fundacji PlasticsEurope Polska Kazimierz Borkowski.

PlasticsEurope Polska to fundacja reprezentująca producentów tworzyw sztucznych w Polsce. Działa w ramach ogólnoeuropejskiego stowarzyszenia producentów tworzyw sztucznych PlasticsEurope z siedzibą w Brukseli. Skupia ponad 100 firm członkowskich, których łączny udział w produkcji wszystkich polimerów wytwarzanych w UE, a także w Norwegii, Szwajcarii, Chorwacji i Turcji wynosi powyżej 90 proc.