Przypomina Ziemię

Astronomowie odkryli planetę poza Układem Słonecznym, która przypomina Ziemię i na której jest woda.

Astronomowie odkryli planetę poza Układem Słonecznym, która przypomina Ziemię i mogą na niej panować warunki dogodne dla życia. To pierwszy dowód na to, że poza Układem Słonecznym, w kosmosie znajdują się planety bogate w wodę, która jest niezbędną do powstania życia takiego, jakie występuje ono na Ziemi.

Dowodem na to mają być szczątki kamienistej asteroidy, krążącej wokół białego karła oddalonego od Ziemi o 170 lat świetlnych. W kamienistych szczątkach zaobserwowano nadmiar tlenu w takich ilościach, które wskazują, że szczątki były kiedyś częścią większego ciała planetarnego złożonego w 26 proc. z wody.

Dowody na występowanie wody poza Układem Słonecznym dotyczyły dotąd jedynie gazowych olbrzymów. Krążąca kamienista asteroida jest pierwszym przypadkiem, kiedy wodę znaleziono na skalistym obiekcie. W Układzie Słonecznym znane są ciała niebieskie, o których wiadomo, że pod powierzchnią mają pokłady wody w formie lodu. Naukowcy uważają, że między asteroidą a ciałami niebieskim z lodem pod powierzchnią mogło istnieć wiele podobieństw.