Elektryczne samoloty

GN 24/2019 |

publikacja 13.06.2019 00:00

W ciągu ostatnich kilku dni na polskim niebie testowano pierwszy elektryczny samolot.

Elektryczne samoloty Andrzej Grygiel /pap

AlphaElectro pochodzi z Finlandii, a Polska jest drugim krajem, w którym zaplanowane są szerokie testy nowej technologii. Samolot testowano na trasie z Wrocławia do Warszawy, z międzylądowaniami w Katowicach i/lub Częstochowie. W powietrzu może pozostawać ponad godzinę i w tym czasie może pokonać dystans od 150 do 200 kilometrów. Naładowanie akumulatorów do pełna trwa niespełna godzinę. Wbrew pozorom podane parametry są bardzo obiecujące. To oczywiste, że samolot w powietrzu musi utrzymywać się znacznie dłużej, ale trzeba mieć świadomość, że AlphaElectro jest pierwszym elektrycznym samolotem, który został dopuszczony do testów. To początek prób, a porównywanie jego zasięgu i prędkości do osiągów samolotów z silnikami spalinowymi jest nieporozumieniem. W końcu dzisiaj nie porównujemy osiągów pierwszych samochodów do tych, których miliony jeżdżą na naszych drogach. •

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.