Rybożerny dinozaur odkryty w Australii

PAP |

publikacja 21.06.2011 07:30

W Australii odkryto kości dinozaura, należącego do tajemniczej rodziny spinozaurów, rybożernych olbrzymów, których skamieniałości rozsiane są po wszystkich kontynentach - informuje serwis Discovery News.

Rybożerny dinozaur odkryty w Australii InfoMofo / CC 2.0 Niewiele wiadomo na temat diety i trybu życia tych olbrzymów, dorastających do 17 metrów długości

Budowa szczęk i kształt zębów spinozaurów, a także wysoko osadzone nozdrza sugerują, że zwierzęta te mogły polować na ryby. Ponadto, w ich zębach stwierdzono poziom izotopów tlenu charakterystyczny dla zwierząt prowadzących ziemnowodny tryb życia.

Niestety, niewiele więcej wiadomo na temat diety i trybu życia tych olbrzymów, dorastających do 17 metrów długości.

W australijskim stanie Victoria, w pobliżu miejscowości Cape Otway, paleontolodzy australijscy natknęli się na kości spinozaura. Znaleziono jedynie kręgi szyjne. Na ich podstawie udało się ogólnie zaklasyfikować znalezisko do rodziny spinozaurów.

Zdaniem badaczy dinozaur mierzył dwa-trzy metry długości i żył około 105 mln lat temu we wczesnym okresie kredowym.

Wcześniej skamieniałości spinozaurów były znane z Europy, Afryki i Ameryki Południowej. Znalezisko australijskie potwierdza, że dinozaury te były rozprzestrzenione na całym globie.