Należące do koncernu Alphabet laboratorium DeepMind opracowało system sztucznej inteligencji AlphaZero zdolny do samodzielnego podejmowania decyzji w środowisku, w którym można znaleźć dane niezbędne do przeprowadzenia wnioskowania - podał magazyn "Science".
System AlphaZero potrafi samodzielnie wnioskować i budować strategie dla osiągnięcia najlepszych możliwych wyników w grach takich, jak szachy, go czy szogi. Nie potrzebuje wsparcia człowieka, który dostarczałby dane do uczenia maszynowego. Zdaniem twórców, AlphaZero potrafi osiągnąć poziom mistrzowski w każdej z tych gier w ciągu zaledwie trzech dni.
W budowie systemu uczestniczyli naukowcy z IBM oraz Centrum Badawczego Watsona z USA. Ich zdaniem powstanie AlphaZero wieńczy "dekadę badań nad sztuczną inteligencją". Teraz naukowcy powinni skupić się nad rozwojem systemów, które będą potrafiły radzić sobie równie dobrze z innymi grami, takimi jak "Minecraft", "StarCraft II" czy "Dota" - oceniają badacze. Gry te podczas rozgrywki nie oferują przeciwnikowi danych zawierających wszystkie przesłanki potrzebne do podjęcia prawidłowej decyzji strategicznej.
Zespół stojący za systemem AlphaZero twierdzi, że ten rodzaj gier niedługo nie będzie stanowił wyzwania dla sztucznej inteligencji. "Są jedynie trochę trudniejsze od go. Zarówno +Dota+ jak i +StarCraft II+ są w naszym zasięgu w ciągu kolejnych dwóch, trzech lat" - ocenia jeden z badaczy.
Media spekulują, że w przyszłości algorytmy tego rodzaju mogą znaleźć zastosowanie m.in. w technologii pojazdów autonomicznych.
Badania puszkowanych łososi pomogły ocenić zmiany stanu mórz w ciągu 40 lat
A potem zdziwienie że coraz częściej pojawiają się zdrowotne problemy.
Splątane znaczy jakoś połączone niezależnie od dzielącej je odległości.
Badacze kolejny raz obalili wyniki uzyskane pod koniec lat 80. metodą radiowęglową.
Plamy krwi na Całunie zachowują czerwoną barwę. Naukowcy podjęli próbę wyjaśnienia tego fenomenu.