Systemy napędowe zasilane przez wodorowe ogniwa paliwowe mają być w niedalekiej przyszłości alternatywą dla konwencjonalnych silników - uważa niemiecki koncern motoryzacyjny BMW. Zdaniem producenta, tego typu rozwiązanie umożliwi jazdę bez emisji szkodliwych gazów.
Postawienie na wodór jako paliwo przyszłości może okazać się szansą dla Polski. Pozwoli nie tylko rozwiązać problem z wydobyciem węgla, ale też zwiększy bezpieczeństwo energetyczne kraju - ocenia w rozmowie z PAP prezes Toyoty na Europę Środkową Jacek Pawlak.
Toyota wprowadza na europejski rynek model Mirai wykorzystujący wodór jako paliwo i emitujący wyłącznie parę wodną. Kluczem do sukcesu auta jest jednak rozwój infrastruktury umożliwiającej tankowanie - powiedział PAP Robert Mularczyk z Toyota Motor Poland.
Jaka będzie przyszłość?
Od lat toczy się dyskusja, do czego będzie należała przyszłość motoryzacji: do prądu czy do wodoru. A może będzie miejsce i dla jednego, i dla drugiego? Polska ma tutaj sporo do ugrania.
Kanada chce stać się jednym z największych na świecie producentów wodoru i rząd w Ottawie przeznaczył 1,5 mld dolarów kanadyjskich na wsparcie dla rozwoju produkcji nowych paliw. Celem jest osiągnięcie zeroemisyjności kraju w 2050 r.
Prototyp cichego i niewidzialnego dla detektorów podczerwieni drona napędzanego wodorem powstał dzięki pracom badaczy z Akademii Górniczo-Hutniczej, a także Politechniki Rzeszowskiej. Taki samolot mógłby znaleźć zastosowanie np. w wojsku i policji.
Urządzenia takie mogą np. w kontrolować natężenie ruchu drogowego oraz sprawdzać bezpieczeństwo sieci energetycznych, czy lasów.
Po ulicach europejskich miast za jakieś dwadzieścia lat zaczną jeździć samochody napędzane paliwem wodorowym, produkowanym przy użyciu węgla – prognozują naukowcy. To wielka szansa dla Polski, a zwłaszcza dla Śląska. .:::::.
Paliwo dla pojazdów z najczystszym napędem - wodorowym - może powstawać w województwie śląskim.