Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie nauka.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Trójka wynalazców z Opola zbudowała prototyp urządzenia, które - zamontowane przy silniku spalinowym np. samochodu - zmniejsza emisję spalin i zużycie paliwa. Złożyli już wniosek o patent i szukają pieniędzy na dalsze badania, by wprowadzić wynalazek na rynek.
Mimo setek milionów funtów wydanych przez brytyjski rząd na promocję i subsydia dla samochodów hybrydowych - z napędem tradycyjnym i elektrycznym - liczba tych, którzy korzystają z nich w Londynie jest bardzo mała - wynika z oficjalnych danych.
Autonomiczne samochody osobowe, poruszające się bez udziału kierowcy, mogą pojawić się na europejskich drogach w 2020 r. Ciężarówki, ze względu na bardziej złożone kwestie m.in. prawne, dostępne będą pięć lat później - przewiduje koncern Mercedes-Benz.
Mercedes-Benz zaprezentował podczas rozpoczynających się we wtorek targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (IAA) prototypowy samochód, który po raz pierwszy w historii bez udziału kierowcy przejechał ponad 100 kilometrów w normalnym ruchu drogowym w Niemczech.
Japońska firma motoryzacyjna Nissan Motor Co Ltd zapowiada, że w 2020 roku wprowadzi na rynek swój pierwszy autonomiczny samochód, czyli taki, który prowadzi się sam, bez udziału kierowcy.
Po niedawnych nawałnicach, które w Toronto doprowadziły do wielkich uszkodzeń sieci energetycznej powrócił temat jej kosztownej modernizacji. Tym bardziej, że wśród urządzeń podłączanych do sieci są coraz częściej samochody elektryczne.
Ma ponad 1000 koni mechanicznych, "setkę" osiąga w 3,4 sekundy, jego maksymalna prędkość przekracza 300 km na godzinę, a napędzany jest silnikiem elektrycznym. Powstał jeden z najpotężniejszych samochodów elektrycznych na świecie.
Naukowcy z Politechniki Lubelskiej biorą się za instalacje zasilania silników Diesla gazem ziemnym. Dostali na to 3 mln zł rządowej dotacji - informuje "Dziennik Wschodni".
Zaproponowane w środę przez Komisję Europejską rozporządzenie ma zobowiązać producentów samochodów, w tym vanów, do stosowania niskoemisyjnych technologii, by w 2020 r. takie pojazdy nie emitowały więcej niż 95 gramów CO2 na kilometr.
Bolid Elvic z napędem elektrycznym, który przejedzie 190 km na jednej kilowatogodzinie oraz samochód miejski Cetan, który spala jeden litr paliwa na 80 km, skonstruowali studenci Politechniki Lubelskiej.