Biolodzy stworzyli embriona będącego hybrydą człowieka i małpy

Cytowany przez hiszpańską agencję Juan Carlos Izpisua, szef ekipy badawczej, stwierdził, że dzięki pracom nad projektem krzyżówki człowieka i małpy przed nauką otwierają się nowe horyzonty w obszarze medycyny.

"Pewnego dnia możliwe stanie się stworzenie tkanek ludzkich służących przeszczepowi serca lub nerek" - stwierdził Izpisua, szef laboratorium genetycznego w kalifornijskim Instytucie Salka.

Hiszpański badacz wyjaśnił, że stworzenie embriona będącego hybrydą człowieka i małpy możliwe było podczas prac w chińskich laboratoriach. Dodał, że w pracach tych uczestniczyli naukowcy z chińskiego Uniwersytetu Nauki i Technologii w Kunming, a także z Katolickiego Uniwersytetu im. Św. Antoniego w hiszpańskiej Murcji.

Izpisua wyjaśnił, że wstępem do stworzenia krzyżówki embriona człowieka i małpy było przeprowadzone przez jego zespół w 2017 r. studium nad skutecznym wprowadzeniem ludzkich komórek do tkanek organizmu świni. Wyjaśnił, że najnowszy eksperyment opierał się na wszczepieniu do liczących 6 dni małpich zarodków komórek człowieka. Dodał, że po 19 dniach od tego zabiegu, przeprowadzonego na 132 embrionach, przetrwały tylko trzy krzyżówki.

"Powody, dla których przeprowadziliśmy te badania w Chinach są czysto naukowe (). Nasi współpracownicy z tego kraju są uznanymi ekspertami w badaniach nad małpami i żyją tam jedne z największych na świecie kolonii tych zwierząt", dodał Izpisua, wskazując, że studia tego typu dozwolone są m.in. także w USA, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii.

Marcin Zatyka

Od redakcji Wiara.pl

Niewątpliwie otwiera to przed ludzkością nowe perspektywy. Okropieństw, które dotąd ludzkości mogły się tylko śnić, a przy których bledą nawet eksperymenty doktora Mengele.

Wielu naukowcom ciągle wydaje się, że jeśli coś jest technicznie wykonalne, to jest jednocześnie moralnie dopuszczalne. Nic bardziej błędnego. Istnieje wiele rzeczy, których robić zdecydowanie nie wolno, choć da się je wykonać. Na przykład zabijanie ludzi dla pozyskiwania organów. Mogliby pracować nad wyprodukowaniem organów z komórek tychże organów, ale wolą bawić się w tworzenie monstrów.