Ptak w żołądku dinozaura

To pierwszy taki przypadek, kiedy paleontolodzy odkryli w żołądku dinozaura niestrawione resztki ptaka. O swoich badaniach informują na łamach tygodnika "Proceedings of the National Academy of Sciences".

Dinozaur, który okazał się amatorem ptaków, to niewielki Microraptor gui, mierzący niecały metr wysokości. W jego żołądku naukowcy odkryli ostatni posiłek - niestrawione resztki ptaka. Odkrycia dokonano w chińskiej prowicji Jehol.

Autorzy artykułu, chińscy paleontolodzy, przypuszczają, że ptak został upolowany, nie zaś zjedzony jako padlina. Należał on do grupy wymarłych ptaków posiadających zęby i szpony na końcach skrzydeł. I drapieżnik, i ofiara zamieszkiwali prawdopodobnie środowisko nadrzewne.

Zdaniem naukowców, może to świadczyć o tym, że umiejętność aktywnego lotu wyewoluowała jako przystosowanie do życia na drzewach.