U wybrzeży Krety odkryto starożytne wraki

Cztery wraki statków z okresu rzymskiego i bizantyjskiego odkryto na dnie morza u wybrzeży Krety - poinformował serwis internetowy Athens News.

Odkrycia dokonano podczas badań dna morskiego u wybrzeży niewielkiej wyspy Dia, położonej 7 mil morskich na północ od miasta Heraklion na północnym wybrzeżu Krety.

Greccy naukowcy specjalizujący się w archeologii podwodnej odkryli na dnie morza pozostałości czterech starożytnych statków: dwóch z okresu rzymskiego oraz dwóch z okresu bizantyjskiego.

Jeden ze statków przewoził kreteńskie amfory z I/II wieku n.e., drugi był wypełniony późnorzymskimi dzbanami z V/VII wieku n.e., a pozostałe dwa przewoziły bizantyjskie amfory z okresu VIII/IX wiek i młodsze.

Archeolodzy sporządzili dokumentację znalezisk i wydobyli część artefaktów na powierzchnię do przeprowadzenia dalszych badań.

Podczas badań zlokalizowano cztery kolejne obszary dna morskiego, zawierające materiały do badań archeologicznych, które będą poddane szczegółowym oględzinom jeszcze w tym roku.