Nie powinniśmy obawiać się nauki ani jej odkryć

Sądzę, że wszyscy powinni się cieszyć z sukcesu, jakim jest rozpoczęcie tej misji” – tymi słowami dyrektor Watykańskiego Obserwatorium Astronomicznego odniósł się do informacji o bezpiecznym lądowaniu na Marsie amerykańskiego łazika „Curiosity”.

O. José Gabriel Funes SJ powiedział Radiu Watykańskiemu, że „teraz musimy poczekać na konkretne dane, by przekonać się, czy możemy dowiedzieć się czegoś nowego o Marsie i o możliwości znalezienia na jego powierzchni cząstek organicznych”.

Zbudowany przez amerykańską agencję NASA marsjański łazik wylądował bezpiecznie na powierzchni czerwonej planety 6 sierpnia rano polskiego czasu. Ma zbierać próbki gruntu i robić zdjęcia planety przez dwa lata. Jego misją jest m.in. próba ustalenia, czy na Marsie znajdują się jakiekolwiek ślady życia.

O. Funes pytany był również, czy katolicy, i w ogóle ludzie wierzący, mogą w związku z tą misją mieć jakieś obawy, zwłaszcza dotyczące istnienia życia poza Ziemią.

„Nie, oczywiście, że nie! Nie powinniśmy obawiać się ani nauki, ani też związanych z nią nowych odkryć i wyników. To jest też racją, dla której Kościół katolicki posiada swoje obserwatorium. Nie obawiamy się prawdy, jakakolwiek by ona była. Musimy być otwarci na nowe wyniki badań, zwłaszcza jeśli zostaną potwierdzone przez naukowców” – dodał argentyński jezuita.

TAGI| KOSMOS, MARS, NAUKA

• Iskra
    07.08.2012 19:02

Jedyne co moze budzic obawy to to, ze sa tacy naukowcy, ktorzy na 100% odkryli, ze Boga nie ma . Byl taki naukowiec, ktory Napoleonowi powiedzial, ze Bog to hipoteza zbedna dzis to robi Hawking czy Down jutro beda inni.
    Wierze, ze bedziemy swiadkami wielu odkryc naukowych smuci mnie perspektywa tych, ktorzy po kazdym odkryciu beda odnajdowali koronny argument na nieistnienie Boga i jednoczesnie mnie to cieszy bo ten nowy argument na nieistnienie Boga bedzie dla innych argumentem za Jego istnieniem.