Szympans rozpoznał syntetyczną mowę

Szympansy rozumieją niekompletne i przetworzone przez komputer słowa - wynika z badań amerykańskich naukowców przytoczonych przez portal BBC Nature. Badacze z uniwersytetu stanowego w Atlancie zajmowali się szympansicą Panzee odkąd skończyła osiem dni.

Mówili oni do szympansicy i nauczyli ją specjalnego systemu znaków, żeby mogła komunikować się z ludźmi.

Zwierzę opanowało w ten sposób około 130 angielskich słów, co pozwoliło prowadzić dalsze badania nad rozumieniem mowy przez inne niż człowiek gatunki.

Panzee rozpoznawała większość odtwarzanych jej zniekształconych komputerowo słów - powiedziała BBC Nature badaczka Lisa Heimbauer.

Odkrycie dowodzi, że małpy człekokształtne rozumieją mowę lepiej niż wcześniej sądzono i że ludzie nie są jedynymi istotami, których mózg jest w stanie ją przetwarzać - czytamy na łamach specjalistycznego pisma "Current Biology", który opublikował wyniki badań amerykańskich naukowców.