„Mieć oko na świat”  – to hasło z Gooogle Glass  zyskuje nowe znaczenie
„Mieć oko na świat” – to hasło z Gooogle Glass zyskuje nowe znaczenie
OLE SPATA /east news/AFP PHOTO

Rzeczywistość rozszerzona

Brak komentarzy: 0

Tomasz Rożek

GN 26/2013

publikacja 27.06.2013 00:15

To już nie jest fikcja. Na rynek wchodzą okulary, które wprowadzają właściciela w wirtualny świat i w pewnym sensie wyprowadzają to, co jest wirtualne, do rzeczywistości.

Nikt się chyba nie spodziewał, że coś, co wygląda jak zabawka, tak szybko zyska tak poważne zastosowanie. Google Glass, – bo tak nazywa się urządzenie, okulary, o których mowa, weszły na pierwsze strony światowych mediów przy okazji zamieszek w Turcji. Brytyjski dziennikarz Tim Pool, który specjalizuje się w relacjonowaniu zamieszek, konfliktów zbrojnych i klęsk żywiołowych, wyposażony jedynie w Google Glass i telefon komórkowy (smartfona) jest cytowany na całym świecie. Jego relacje mają to, czego dotychczas nie potrafił zrobić nikt. Pool udostępnia wszystkim, którzy mają połączenie z siecią, rzeczywistość. Pokazuje ją nie przez pryzmat kamery, ekipy telewizyjnej, tylko pokazują ją taką, jaką widzą ją uczestnicy wydarzenia. Jest mobilny, bo nie ogranicza go technologia, sprzęt, kable, światła czy anteny. Po prostu zakłada okulary i idzie. A wraz z nim miliony oglądających.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

Czytasz fragment artykułu

Subskrybuj i czytaj całość

już od 14,90

Poznaj pełną ofertę SUBSKRYPCJI

Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
Pierwsza strona Poprzednia strona Następna strona Ostatnia strona
oceń artykuł Pobieranie..

Reklama

Reklama

Reklama