Tyranozaury mogły polować w stadzie

Wbrew obiegowej opinii tyranozaury mogły być zwierzętami stadnymi, polującymi w grupie. Podobnie jak robią to dzisiaj wilki - donoszą naukowcy na łamach pisma "PeerJ".

Tyranozaury, które należały do najgroźniejszych drapieżników na ziemi, mogły być zwierzętami odznaczającymi się zachowaniami społecznymi. Najnowsze wyniki badań podważają zatem obiegową opinię, zgodnie z którą te groźne drapieżniki były samotnymi łowcami. Wnioski oparte są na odkryciach skamieniałości ze stanu Utah (USA), gdzie znaleziono w jednym miejscu kości kilku tyranozaurów.

Jak wyjaśnia Celina Suarez z University of Arkansas, najpewniej oznacza to, że te dinozaury zginęły razem. Wspiera to hipotezę, którą już wcześniej stawiano, że były to stadne zwierzęta.

Odkrycia dokonano w "Kamieniołomie Tęcz i Jednorożców". Zdaniem badaczki odkrycie jest wspanialsze nawet niż ta nazwa. Przede wszystkim dlatego, że skamieniałości zwykle niewiele mówią nam o sposobie życia i zachowaniu zwierząt. "To nowe stanowisko paleontologiczne w Utah powiększa rosnącą liczbę świadectw, że tyranozaury były skomplikowanymi drapieżnikami, zdolnymi do społecznych zachowań, powszechnych u ich krewniaków, to znaczy u ptaków" - opisuje Joe Sertich z Denver Museum of Nature & Science.

Pogląd, że tyranozaury były zwierzętami stadnymi, stosującymi złożone strategie podczas polowań, sformułowany został ponad 20 lat temu przez Philipa Currie, na podstawie odkrycia w stanie Alberta w Kanadzie. Paleontolodzy odsłonili wówczas 12 skamieniałości tyranozaurów ułożonych obok siebie. Jak dotąd, to odkrycie było jednak wyjątkiem.

Więcej: https://arkansasresearch.uark.edu/fearsome-tyrannosaurs-were-social-animals-study-suggests/