Mars bardziej żywy?

Każde kolejne odkrycie zbliża nas do poznania prawdy. Czy kiedykolwiek ją poznamy? Jaka ona będzie? Na Marsie odkryto organiczne cząsteczki chemiczne. Co to znaczy? Mamy kolejny kawałek układanki. Dość intrygujący kawałek, ale do pełnego obrazu jeszcze trochę brakuje.

To może dziwić. Gdy mowa o badaniu innych planet, gdy mowa o misjach poza naszą orbitę, najczęściej ich celem jest Mars. To tam szuka się wody i życia. To tam latamy (niemalże) co chwilę. To tam chcemy budować bazy kosmiczne, a w dalekiej przyszłości ludzkie osiedla. Dzisiaj na marsjańskiej orbicie pracuje sześć orbiterów (trzy należące do NASA, jeden hinduski oraz dwa europejskie), a po powierzchni planety poruszają się Opportunity i Curiosity (obydwa amerykańskie). W drodze jest misja InSight (międzynarodowa, z polskim wkładem). Ciągle Mars, Mars i jeszcze raz Mars. Dlaczego? Czy nie ma innych planet w naszym układzie? Cóż, pytanie jest oczywiście retoryczne, a Mars jest tak często wybierany, bo znajduje się blisko i jest prawie taki jak Ziemia.

Dostępne jest 17% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.