Jungfraubahn to najwyżej położona linia kolejowa w Europie. Tory o długości 9,34 km łączą stację Kleine Scheidegg (2061 m.n.p.m.) z przełęczą Jungfrau (3454 m.n.p.m.). Prawie połowa trasy biegnie przez wydrążony w skale tunel. W nim znajdują się dwie stacje pośrednie, z których można udać się na wykutą w 1800 metrowej ścianie góry Eiger galerię widokową. Budowa linii trwała 16 lat. Pierwszy pociąg wyjechał na trasę w 1912 roku. Do dziś kolejka pod Eigerem budzi zachwyt tysięcy turystów z całego świata.
Budowa tunelu dla kolejki na przełęcz Jungfrau trwała 16 lat. Zdjęcie zrobione około 1900 roku
Dokumenty dotyczące galerii:
GOSC.PL DODANE 13.08.2016 AKTUALIZACJA 13.08.2019
Koleją do „Panny Młodej”
więcej »
GOSC.PL DODANE 22.01.2013 AKTUALIZACJA 24.01.2013
Koleją przez lodowce Alp
więcej »
GOSC.PL DODANE 21.01.2013 AKTUALIZACJA 24.01.2013
Koleją do „Panny Młodej”
więcej »