Na rynku pracy szybko rośnie konkurencja dla robotników niewykwalifikowanych, których w wielu fabrykach zastępują roboty, pracujące bez przerwy na kawę, całą dobę, 365 dni w roku - pisał niedawno "New York Times".
Nie wyobrażamy sobie bez nich życia, mimo że ich historia jest bardzo krótka. W Polsce mamy je od około dwóch dekad, choć na początku niewielu mogło sobie na nie pozwolić.
Bądźmy szczerzy. Żadna technologia z cherlaka nie zrobi atlety. Ale ze srebrnego, a może i brązowego medalisty zwycięzcę – owszem. Dlatego na igrzyskach w Londynie w wielu konkurencjach biedni nie mają szans.
Samochodów elektrycznych na ulicach Warszawy wciąż jak na lekarstwo. Odstrasza cena, ale kusi możliwość dziesięciokrotnie tańszej eksploatacji. A w przypadku dystrybutorów udostępnionych przez RWE... wręcz darmowe „tankowanie”.
Powstał nowy tranzystor, który potrafi manipulować spinami elektronów - dzięki czemu może zamykać i otwierać przepływ prądu elektrycznego. Wynalazek jest krokiem ku budowie komputerów kwantowych - urządzeń wielokrotnie szybszych niż dzisiejsze.
Z jednej strony chcielibyśmy, by roboty obsługiwały nas, chroniły i nam pomagały. Z drugiej z przerażeniem i lękiem patrzymy, jak coraz częściej zaczynają przypominać nas, ludzi.
Naukowcy z Politechniki Lubelskiej biorą się za instalacje zasilania silników Diesla gazem ziemnym. Dostali na to 3 mln zł rządowej dotacji - informuje "Dziennik Wschodni".
11 lipca 1941 roku rozpoczęła się oficjalna produkcja cywilnego Garbusa, mimo że demonstracja pojazdu miała miejsce już w 1938 roku.
Watykan i NASA mówią jednym głosem. Nazywa się on Fits. Jest to format komputerowy, w którym amerykańska Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej przechowuje swoje dane.
Choć o problemie stworzonym przez złośliwe oprogramowanie wiedziano od dawna, a FBI zorganizowała nawet specjalną stronę internetową, umożliwiającą internautom sprawdzenie ich komputerów, już w poniedziałek setki tysięcy ludzi mogą utracić dostęp do sieci.