Sejm przyjął w piątek uchwałę w sprawie racjonalnego wdrażania polityki klimatycznej. Dokument stwierdza, że prowadzenie jednostronnej polityki klimatycznej, w oderwaniu od ustaleń globalnych, jest niecelowe.
Za było 446 posłów, czyli wszyscy, którzy brali udział w głosowaniu.
W uchwale, której projekt przygotowała komisja ochrony środowiska napisano, że Sejm dostrzega konieczność prowadzenia skutecznej polityki klimatycznej. Globalne zmiany klimatu stanowią zagrożenie dla środowiska i jakości życia przyszłych pokoleń, przeciwdziałanie tym zagrożeniom wymaga zgodnej współpracy całej społeczności międzynarodowej, ale prowadzenie jednostronnej polityki, w oderwaniu od konsensusu z Konferencji Stron Ramowej konwencji ONZ ws. zmian klimatu, nie jest celowe.
Sejm podkreśla w uchwale duży dorobek Polski w dziedzinie ograniczania emisji gazów cieplarnianych, wskazując, że cel redukcyjny wynikający z protokołu z Kioto z 1997 r. - zmniejszenie emisji o 6 proc. - jest realizowany ze znaczną nadwyżką, a faktyczna redukcja emisji wynosi około 30 proc.
Sejm w uchwale krytycznie ocenia propozycje Komisji Europejskiej dotyczące długookresowych celów w dziedzinie budowy gospodarki niskowęglowej, zgodnie z którymi do 2020 r. redukcja emisji gazów cieplarnianych powinna wynieść 20 proc., a do 2050 r. redukcja emisji gazów cieplarnianych powinna wynieść 80-95 proc. Propozycje te nie uwzględniają specyficznych uwarunkowań gospodarczych poszczególnych krajów członkowskich, nie przewidują też mechanizmów służących sprawiedliwemu rozłożeniu obciążeń związanych z wdrażaniem europejskiej polityki klimatycznej - głosi tekst.
Dlatego Sejm wzywa w uchwale rząd do przygotowania wszechstronnej analizy kosztów i korzyści związanych z realizacją polityki klimatycznej związanych z realizacją polityki klimatycznej do roku 2020 i do roku 2050, która powinna umożliwić wybór najbardziej racjonalnego sposobu redukcji emisji, pozwalającego na minimalizację niepożądanych skutków społecznych i gospodarczych. (PAP)
Zmiany te przynajmniej częściowo mogą być odwracalne, ale dopiero w dłuższym okresie.
Jako główną przyczynę tej poprawy wskazuje się zmniejszenie emisji przemysłowych.
Jedno mrugnięcie to dla nich 20 metrów, na których wiele może się wydarzyć.
Istotny jest zarówno rodzaj utworów, jak i poziom decybeli w kabinie pojazdu.