Stan bezruchu

Skupiając się na walce z koronawirusem, zapominamy, że dużo większe zagrożenie dla naszego zdrowia stanowią inne choroby. Siedzenie w domu nie pomoże im zapobiec.

Kijki w dłoń

Osobom, które przez wiele lat unikały aktywności fizycznej, zmiana trybu życia wydaje się niemożliwa. Od czego zacząć? Najlepiej od rezygnacji ze złych przyzwyczajeń: zamiast pojechać windą, wejść po schodach, zostawić auto w garażu i pójść na zakupy pieszo. Kolejnym krokiem powinno być znalezienie odpowiedniej aktywności ruchowej. Eksperci podkreślają, że wbrew pozorom nie należy zaczynać od biegania. Lepiej wybrać rower lub nordic walking. Ten wywodzący się z Finlandii sport przynosi wiele korzyści: pozwala spalić tkankę tłuszczową, poprawia wydolność krążeniowo-oddechową, wzmacnia mięśnie i strukturę kości. „Chodzić można naprawdę szybko, z dużym obciążeniem układu krążenia, bez przeciążeń towarzyszących biegom. Co jest potrzebne chodziarzom do wyjścia na trening? Dres i buty – niekoniecznie profesjonalne. Dla tej dyscypliny nigdy nie ma złej pogody, złej trasy i złej pory dnia czy roku, potrzeba tylko odrobiny ochoty. Najbardziej zdeterminowani, będąc w podróży, mogą chodzić nawet po korytarzu hotelowym. Nie ma wymówki na »odpuszczenie« treningu” – pisze dr Robert Gajda, kardiolog i specjalista z zakresu medycyny sportowej.

W okresie pandemii do podjęcia aktywności fizycznej powinny nas zmobilizować statystyki opublikowane na łamach czasopisma „Journal of the American Heart Association”. Naukowcy Tufts University w Medford ustalili, że niemal dwie trzecie spośród 907 tys. pacjentów hospitalizowanych z powodu COVID-19 w USA, do 18 listopada 2020 r., chorowało na otyłość, nadciśnienie, cukrzycę lub niewydolność serca. Tym chorobom można zapobiec: trzeba zdrowiej jeść i więcej się ruszać.•

«« | « | 1 | 2 | 3 | » | »»

aktualna ocena |   |
głosujących |   |
Pobieranie.. Ocena | bardzo słabe | słabe | średnie | dobre | super |

Reklama

Reklama