Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie nauka.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Dezinformacja na temat COVID-19 w mediach społecznościowych to głównie dzieło złośliwych botów - informuje pismo "JAMA Internal Medicine".
W Indonezji w czasie pandemii rośnie liczba nastolatków zajmujących się prostytucją, głównie za pośrednictwem platform internetowych. Powodem tego zjawiska są nie tylko trudności ekonomiczne, ale i większy dostęp do internetu.
Badacze chcą zwalczać szkodliwe informacje jak epidemie, aby to zrobić potrzebna jest znajomość profilu osób podatnych na fałszywe i spiskowe teorie.
Nad algorytmem, który na podstawie cech stylistycznych tekstu informacyjnego wykryje, czy jest on fałszywy lub zmanipulowany, pracuje dr inż. Piotr Przybyła z PAN. Jego zespół chce w ten sposób nie tylko wykrywać fake newsy, ale też boty w mediach społecznościowych.
Analiza internetowych wyszukiwań może pomóc ekspertom znaleźć tworzące się ogniska zachorowań na COVID-19 i zareagować na to zagrożenie - informuje pismo "Mayo Clinic Proceedings".
Przygotowujemy się do normalnej, stacjonarnej pracy szkół i placówek oświatowych od września; jednocześnie pracujemy nad udoskonaleniem narzędzi on-line do nauki zdalnej, jako uzupełnienie tradycyjnych metod pracy - poinformowała PAP rzeczniczka resortu edukacji Anna Ostrowska.
Okazuje się, że coraz częściej na nasze nasze postawy wpływ mają nie inni ludzie, a internetowe booty.
Analizując dane dotyczące ruchu lotniczego sztuczna inteligencja przewidziała początek wybuchu pandemii Covid-19 wcześniej, niż wskazywały na to oficjalne informacje. Teraz może się okazać nieoceniona w zmaganiach z chorobą - twierdzi ekspertka z Uniwersytetu Łódzkiego.
YouTube pójdzie za radą Komisji Europejskiej i obniży domyślną jakość wyświetlania filmów na swojej platformie - poinformowała spółka w piątek. Powodem decyzji są obawy o przeciążenie sieci w związku z epidemią koronawirusa.
Ludzie powoli rezygnują z aktywności na portalach społecznościowych. Zdaniem ekspertów zaczyna się moda na niekorzystanie z tych serwisów.