Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego » | Od najstarszego do najnowszego
Wyszukujesz w serwisie nauka.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Dzieci z ADHD mają specjalne potrzeby edukacyjne. Nauczyciele muszą poznać metody, które pozwolą uczniom z tym schorzeniem lepiej sobie radzić w szkole - mówili psycholodzy i psychiatrzy w czwartek na konferencji prasowej w Warszawie.
Po raz pierwszy udało się znaleźć dowody na to, że ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, ma podłoże genetyczne - informuje tygodnik "Lancet".
Dzieci z ADHD, czyli zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, są bardziej niż rówieśnicy narażone na depresję i inne problemy psychiczne. Dlatego eksperci programu "Dziecko i świat za pan brat" apelują, by nie bagatelizować tego zaburzenia.
Wakacyjna przerwa w stosowaniu leków u dzieci z ADHD może zniweczyć dotychczasowe postępy w terapii. Dlatego, decyzja o niej powinna być podejmowana przez rodziców dziecka po konsultacji z lekarzem - powiedział w rozmowie z PAP psychiatra dr Artur Kołakowski.
ADHD nie jest wymyślonym zaburzeniem rozwoju. Dzieci, które na nie cierpią, są 10 razy bardziej aktywne niż rówieśnicy i mają 10 razy więcej problemów ze skupieniem uwagi, a to oznacza, że mają też znacznie trudniej w życiu - podkreślają eksperci.
A wszystko przez tzw. przepuszczalność jelit.