Pozycja klasycznych bajek jest wciąż mocna, te współczesne odnoszą się do codziennych doświadczeń i problemów dzieci, zaś terapeutyczne leczą i uodparniają - mówili eksperci uczestniczący w niedawnej konferencji poświęconej bajkom w Katowicach.
2 czerwca w siedzibie Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach odbyła się konferencja "Wyzwania współczesnej rodziny - edukacja spersonalizowana". Jej organizatorami byli rodzice i założyciele przedszkola „Węgielek”, które na Śląsku jest prekursorem nauki dostosowywanej indywidualnie do potrzeb dziecka.
Uczelnie skutecznie przekazują wiedzę, ale nie zawsze uczą myślenia. A dopiero ono - oraz tzw. kompetencje społeczne - zwiększa szanse absolwenta na znalezienie pracy - mówiono w czwartek na Uczelni Vistula (UV) podczas konferencji nt. bezrobocia wśród absolwentów.
Polskich naukowców nikt nie uczy jak opowiadać o badaniach, ani jak rozmawiać z mediami. Tymczasem w Wielkiej Brytanii istnieje nawet zawód "science communicator" - powiedziała PAP Monika Koperska, zwyciężczyni konkursu FameLab na naukowego idola.
Najprostsza odpowiedź często bywa najtrudniejsza w realizacji.
Bakterie są wszędzie i potrafią dostosować się do wszystkiego. Naukowcy przyglądają im się dokładnie, po to… by znaleźć sposób na uzdrawianie systemów bankowych. .:::::.
Co różni nas od innych zwierząt? To pytanie rozbudza emocje na wielu poziomach. Choć nie powinno. Jesteśmy wszak zwierzętami. Co więc nas odróżnia od innych? To, że potrafimy się uczyć.
Dwaj Polacy zrekonstruowali trójwymiarową strukturę białka, transportującego cholesterol do wnętrza mitochondriów. Dzięki temu będzie można opracować nowe leki neurologiczne - informuje czasopismo "Science" oraz Fundacja na rzecz Nauki Polskiej.
Po to, żeby wiedzieć? A może po to, by decydować?
Czy wygląd miejsca, w którym mamy się czegoś nauczyć, ma znaczenie? Proste pytanie i prosta odpowiedź: oczywiście, że ma. Do tego stopnia, że nauka może stać się dla nas przyjemnością lub udręką.