Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego » | Od najstarszego do najnowszego
Wyszukujesz w serwisie nauka.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Częste spożywanie pokarmów bogatych w prolinę, aminokwas występujący m.in. w mleku, mięsie i jajkach, ma związek z większą podatnością na depresję - informują hiszpańscy badacze, których wnioski opublikowało pismo "Cell Metabolism".
W okresie ciąży dieta wegetariańska, a tym bardziej - wegańska nie jest obecnie polecana, a jeśli - to tylko z odpowiednią suplementacją w zależności od rodzaju tej diety - twierdzi dr inż. Małgorzata Więch z Zakładu Żywienia Instytut Matki i Dziecka w Warszawie.
Umiarkowane spożycie jaj powoduje we krwi wzrost stężenia wielu substancji chroniących układ krążenia, a spadek niekorzystnych - donoszą naukowcy z Chin. Zdrowym osobom badacze zalecają jedno jajko dziennie.
Dzięki modyfikacji metodą CRISPR udało się znacznie podwyższyć poziom witaminy D w pomidorach - informuje pismo "Nature Plants".
Picie co najmniej jednej filiżanki kawy dziennie przyczynia się do zmniejszenia ryzyka ostrej niewydolności nerek - informują naukowcy z Johns Hopkins University School of Medicine. Ich wnioski ukazały się w piśmie "Kidney International Reports".
Mała różnorodność bakterii jelitowych może mieć związek z niewydolnością serca - wynika z obszernej, wielowymiarowwj analizy. Zależności mogą być obustronne.
Spożywanie większej ilości białka w trakcie stosowania diet odchudzających nie tylko pozwala uniknąć utraty masy mięśniowej, ale także sprzyja lepszym wyborom żywieniowym - informują naukowcy z Uniwersytetu Rutgersa w stanie New Jersey (USA).
I to nie tylko, gdy chodzi o covid.
Prehistoryczni mieszkańcy Europy spożywali produkty mleczne na tysiące lat przed wykształceniem się zdolności trawienia laktozy u dorosłych - donoszą naukowcy na łamach tygodnika "Nature".
Kofeina spożyta przed pójściem na zakupy sprawia, że kupujemy więcej niektórych produktów i wydajemy więcej pieniędzy - dowodzą naukowcy na łamach pisma "Journal of Marketing".