Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego » | Od najstarszego do najnowszego
Wyszukujesz w serwisie nauka.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Smog wpływa na rozwijający się, dziecięcy mózg. Polscy naukowcy z konsorcjum NeuroSmog zbadają kilkaset dzieci z trzech województw by sprawdzić, jak przebiega ten proces i jak wpływa on na iloraz inteligencji, dysleksje, dyskalkulie i powstawanie ADHD.
U dzieci nowotwory wykazują się inną biologią, są zwykle innego typu niż u dorosłych i szybciej się rozwijają, dlatego wymagają szybkiej pomocy, inaczej mogą umrzeć - przekonują specjaliści onkologii dziecięcej. Na szczęście, dodają, mali pacjenci znacznie lepiej reagują na leczenie niż dorośli.
Kalkulator rozgrzanego samochodu pokazuje, minuta po minucie, co się dzieje z dzieckiem pozostawionym w aucie m.in. w zależności od temperatury, stopnia zachmurzenia i miejsca, w którym znajduje się pojazd. Autorami są fizyk z IFJ PAN oraz lekarz.
Przyjmowanie przez kobiety w ciąży zbyt dużych dawek kwasu foliowego może zwiększać ryzyko alergii u ich dzieci - wynika z badań specjalistów z ICZMP w Łodzi. Kwas foliowy w odpowiednich dawkach jest zarazem niezbędny, by przeciwdziałać potencjalnym wadom wrodzonym u dzieci.
Dzieci do 2. roku życia w ogóle nie powinny patrzeć na ekrany urządzeń elektronicznych, zaś przed 5. roku życia - spędzać przed nimi nie więcej niż godzinę dziennie - zaleciła we środę Światowa Organizacja Zdrowia (WHO).
Będący konsekwencją pandemii kryzys żywnościowy z ogromną siłą uderzył w wiele krajów na świecie. Caritas Internationalis alarmuje jednak, że postcovidowa fala głodu dopiero uderzy. Jej pierwszymi ofiarami będą dzieci.
W latach 50. XX w. umierało w Polsce co 10 dziecko w pierwszym roku życia (głównie noworodki). Dzięki ogromnemu postępowi w neonatologii obecnie umierają zaledwie cztery na tysiąc.
Rośnie odsetek europejskich dzieci poniżej 15 roku życia, które zaczynają przygodę z nikotyną w ciągu ostatnich 40 lat. Problem ten dotyczy również Polski - wynika z raportu przedstawionego przez naukowców po analizie sytuacji w 17 krajach Europy.
Korzystanie ze smartfonów przez uczniów w szkołach źle wpływa na zdolności poznawcze. Dzieci korzystające podczas lekcji z telefonów komórkowych mają gorsze wyniki w nauce - mówi PAP psycholog Joanna Paszkowska-Rogacz z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego.
Czego oczekujemy od młodego człowieka? Tego, żeby umiał, czy tego, żeby rozumiał?