Polscy gimnazjaliści prawie najgorzej na świecie oceniają swoje i swoich rówieśników umiejętności w obszarze matematyki - alarmuje "Rzeczpospolita".
Jeśli rodzice chcą , by dzieci prawidłowo się rozwijały, muszą pozwolić im się kłócić - to główna teza opublikowanej we Włoszech książki pedagoga Daniele Novary. Jego zdaniem konflikty między rówieśnikami są niezbędnym elementem kształtowania postaw.
Nastolatki, które mają problemy w relacjach z rówieśnikami, np. nie są akceptowane w grupie, są bardziej narażone na zaburzenia metaboliczne w wieku dorosłym - wynika z badań, które publikuje pismo "PLoS ONE".
Nauka zdalna negatywnie odbija się na zdrowiu fizycznym i psychicznym dzieci; aż 83 proc. z nich narzeka na brak kontaktu bezpośredniego z rówieśnikami - wynika z badań zleconych przez Rzecznika Praw Dziecka.
Często się mówi, że nastolatki bywają przewrażliwione i rozwydrzone. Jak wynika z najnowszych badań, problemy ze swoimi pociechami miały też tyranozaury - młode osobniki wdawały się bowiem w poważne bójki z rówieśnikami - informuje pismo branżowe "Palaios". .:::::.
Dzieci, które jedzą dużo przetworzonej żywności, np. chipsów i słodyczy, mają nieco niższy iloraz inteligencji niż rówieśnicy na zdrowszej diecie - wynika z pracy opublikowanej w piśmie "Journal of Epidemiology and Community Health".
Dzieci z ADHD, czyli zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, są bardziej niż rówieśnicy narażone na depresję i inne problemy psychiczne. Dlatego eksperci programu "Dziecko i świat za pan brat" apelują, by nie bagatelizować tego zaburzenia.
Dzieci matek, które w ciąży były narażone na wyższy poziom zanieczyszczeń środowiska, mają potem większe trudności z nauką niż ich rówieśnicy - wynika z badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego we współpracy z naukowcami z USA.
Dzieci i nastolatki narażone na bierne wdychanie dymu tytoniowego w domu mogą uzyskiwać gorsze oceny w szkole, niż rówieśnicy z rodzin, w których się nie pali - wynika z badań przeprowadzonych w Hongkongu, które publikuje pismo "Journal of Pediatrics".
Uczniowie z autyzmem i zespołem Aspergera są często prześladowani przez rówieśników i szkoły muszą mieć strategię, jak temu przeciwdziałać - mówiła podczas konferencji "Autyzm z klasą" Jane Vaughan z Wielkiej Brytanii.