O Bogu Stworzycielu, ewolucji, naukowej fikcji i poetyckiej prawdzie z ks. Stanisławem Wszołkiem, dziekanem Wydziału Filozoficznego PAT w Krakowie, rozmawia Andrzej Turek. .:::::.
W Lourdes cuda naprawdę zdarzają się codziennie – podkreśla w rozmowie z KAI dr. Monika Waluś, teolog – dogmatyk, wykładowca w WSD Braci Kapucynów w Krakowie. .:::::.
53 twarze wyryte w kamieniu, glinie, srebrze, brązie czy drewnie można oglądać na wystawie "Zapomniane oblicza" w Muzeum Archeologicznym w Krakowie. Prezentowane eksponaty pochodzą z okresu od ok. IV w. p.n.e. do XVII w.
Archeolodzy zbadali tajemnice tunelu pod Arsenałem Miejskim w Krakowie, który w ub.r. odkryli robotnicy pracujący nad izolacją cieplną obiektu. Tunel służył najprawdopodobniej jako tajemne przejście. W jego zasypisku odnaleziono także cenny fragment renesansowego ołtarza.
O ewolucji wszechświata, roli przypadków i przesądach wierzących z ks. prof. Michałem Hellerem rozmawia Jacek Dziedzina .:::::.
Każdy uczony, chociaż o tym czasami nie wie, jest człowiekiem, który rozszyfrowuje zamysł Boga zawarty w dziele stworzenia i to jest istota nauki - mówi ks. prof. Michał Heller w rozmowie z KAI.
Astrofizyka. Latem chętniej patrzymy w nocne niebo. Co tam widzimy? A co dostrzega Nikodem Popławski, radomianin pracujący na uniwersytecie Indiana w USA, twórca koncepcji o tym, że żyjemy w czarnej dziurze?
Ponad 40 starożytnych mumii ludzkich i zwierzęcych przebadają naukowcy w ramach Warszawskiego Projektu Interdyscyplinarnych Badań Mumii, który zainicjowano we wtorek w Otwocku. Badania dadzą m.in. szansę na znalezienie śladów chorób występujących w starożytności.
Nie ma ani głowy ani ubrania. Miecz też gdzieś zgubiła. Zbrojna Afrodyta z Pafos jest jedną z najbardziej unikatowych eksponatów wystawy zatytułowanej "50-lecie Polskiej Misji Archeologicznej na Cyprze", otwartej w poniedziałek w Muzeum Archeologicznym w Nikozji.
(Nie)legalna żywność lokalna. Aronia to ulubiony owoc Natalii i Henryka Bienkiewiczów. Pod koniec lata w swoim ogrodzie mają jej nawet kilka ton. Niestety, część zbiorów musi się zmarnować.